1. semestr klepe na dveře a kolotoč začíná!

Právě jsem se dostala k jedné ze svých oblíbených činností a to jest psaní tohoto blogu Tento týden je opravdu náročný (a to ještě neskončil :-D).

Na začátku měsíce jsem si vygenerovala přilašovací údaje pro přihlášení do systému university a také jsem zprovoznila školní e-mail.

26. 9. mám imatrikulaci, a tak jsem si v knihovně vzala od tohoto dne dovču (od října budu mít upravenou pracovní dobu).

Vzhledem k tomu tomu, že jsem na elekrickém vozíku (už jsem to tu v nějakém článku psala) využívám pomoc Akademické poradny pro handicapované. Pomáhají mi při přemísťování na hodiny, zapisují mi přednášky (pomaleji píši a nestíhám si vše poznamenat), půjčují diktafony, notebooky či například zvětšovací lupy. Převádějí také málo dostupnou studijní doporučenou literaturu do elektronické podoby a v neposlední řadě se snaží upravit rozvrh podle potřeb daného studenta.

V pondělí se konečně na univezitním portálu objevil můj rozvrh. Celá natěšená jsem ho rozklikla. A koukám velké překvapní. Kdo by čekal, že v rozvrhu najde přednášky a cvičení naštosované do kolonek jednu vedle druhé – omyl. Mám tam mnoho mezer některé hodiny mám jen v sudém či lichém týdnu, takže se stane, že jeden den mám třeba jen 2 předměty a mezitím celý 4 hodinky volno (ale, abych jela mezitím domů – to je blbost), takže ve volný čas věnuji přípravě, kterou už nemusím dělat doma. Ovšem 2 bloky (předměty) mám už od 7.00h. ráno a jeden mi končí dokonce v 19.30h.

Tohle jsem musela hned řešit. Takže jsem si dovolenou musela vzít už od této středy, protože v ten den jsem navštívila výše zmiňovanou poradnu, kde jsme řešili brzké a pozdní přednášky (a ještě jiné záležitosti). Fyzicky nejsem schopná sedět 8 – 10 hodin na vozíku a nebudu si moct nikde odpočinout (normálně se člověk může protáhnou či projít – já tu možnost nemám ). Došli jsme k závěru, že přednášky přesunout nelze, protože vyučující jsou externisté a dojíždějí na univerzitu právě v tyto hodiny. Takžeto budu muset řešit idividuálně s danými vyučujícími – tedy tzv. náhradním plněním, které je mnohem náročnější, než absolvovat přednášky.

Navíc jsem si myslela, že výuka začíná 3. 10., ale ona začíná již příští týden. (potřeby do školy si budu muset pořídit asi hodně rychle ).

Když jsem dorazila domů, zasedla jsem k notebooku a mrkla jsem na rozvrh, kde jsem hledala kontakt na vyučující problémových předmětů, abych si sjednala schůzku v konzultačních hodinách. A koukám – mám rozvrh naprosto rozkopaný (jeden den dokonce chybí celý!) a nemám tam ani polovinu předmětů.  Volám hned do poradny – Co se děje? A tam mi sdělili, že prý zjistili, že mám přednášky/cvičení v učebnách, kam s vozíkem nedostanu. Jsem (mírně řečeno ) rozladěná – to to nevěděli dříve? Osobně si myslím, že rozvrhy by se měly řešit 2 – 3 týdny před začátkem semestru (to však není možné, protože rozvrhy – pro 1. ročníky – se objeví až týden před začátkem semestru).

Beru to s humorem, jinak bych se z toho musela zbláznit (a co bych potom dělala o zkouškovém období? ).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *